קידום אורגני או - איך נגרום לגוגל לאהוב את האתר שלנו?

מאת: 
עינת טויזר-לומברוזו

אז ממש כמו בחיים כדי להתחבב על מישהו באמת, קודם כל כדאי שנהיה אנחנו ולא נתאמץ מדי להיות משהו אחר, כי בסוף יעלו עלינו.
זה העיקרון של הקידום האורגני - אם האתר שלנו מעניין ויש בו תוכן איכותי ומתעדכן גוגל פשוט יאהב אותנו בלי שנתאמץ ונשקיע הון והלקוחות הפוטנציאליים שלנו ימצאו אצלנו בדיוק את מה שחיפשו.

עכשיו, כל מה שנותר, זה להכיר כמה "חוקי טבע" בעולמם של מנועי החיפוש ולהיווכח שבכולם יש הגיון טבעי ובריא.

מושגים בסיסיים בתחום קידום האתר:

מילות מפתח / מילות חיפוש

מילות חיפוש הן אוסף הביטויים או המילים באמצעותן מוגדר העסק שלכם.
ככל שמילות החיפוש יהיו רלוונטיות יותר כך התוצאה שתתקבל מהקלדתן במנוע החיפוש תהיה מדויקת יותר, כלומר, הן צריכות לייצג היטב את מה שמציע העסק או האתר. עליכם להגדיר מילות מפתח לאתר ולכל תוכן בנפרד.

היכן צריכות להופיע מילות המפתח?
קודם כל בשם האתר, בכותרות הראשיות והמשניות וכמובן בגוף הטקסט. 
בנוסף רצוי שהמילים תופענה בתגיות המטה (Meta Tags) של כל אחד מהתכנים. אלו תגיות שעוזרות לגוגל להבין את התוכן באתר שלכם ותוכלו להזין זאת דרך ממשק הניהול.
שתי התגיות החשובות ביותר הן:

  1. Page Title - הכותרת המופיע בלשונית של הדפדפן.
  2. Description - תיאור קצר (160 תוים) של העמוד הנוכחי.

מבנה האתר

היררכיה
יש חשיבות לחלוקת התוכן בצורה נכונה על-פני עמודי האתר בסדר היררכי: דף הבית מכיל את המידע החשוב ביותר וממנו מגיעים לעמודים פנימיים יותר אשר מתפצלים גם הם לעוד עמודים וכן הלאה. ככל שמיקום העמוד קרוב יותר לראש הפירמידה (דף הבית) כך יש לו חשיבותו גדולה יותר מבחינת מנוע החיפוש.
היררכיה פנימית
גם התוכן בתוך העמוד צריך להיות מחולק בצורה היררכית ע"י כותרות ראשיות ומשניות. לכל עמוד כותרת ייחודית.
חלוקה לפסקאות
פסקאות קצרות ושונות בגודלן, כדי ליצור עניין ולשבור את "גוש" הטקסט (מקל על הקריאה מהמסך) הפנייה (קישור) מכל עמוד באתר אל דף הבית. הפנייה טובה הינה הפניית טקסט ורצוי שתכלול את מילות המפתח של העמוד המקושר.

קישורים

אחת מהשיטות של מנועי החיפוש לדרג את אתרכם ברשימה היא כמות ואיכות הקישורים החיצוניים (מאתרים אחרים) והפנימיים (בין דפי האתר שלכם).

הגורמים המשפיעים על איכות הקישור:

• קישור מאתר שהדירוג שלו במנוע החיפוש גבוה.
• קישור מדף ראשי (דף הבית) טוב יותר מקישור מדף פנימי.
• קישור שהטקסט שלו רלוונטי לעמוד המקושר.
• עדיף קישור טקסט מקישור שהוא תמונה.
• כדאי להוסיף קישורים אל מאמרים, הגדרות בוויקיפדיה, פורטלים גדולים וכד'.
חשוב לציין שעניין הקישורים היה בעל חשיבות רבה יותר בעבר, ובעקבות מסחרת הקישורים שנעשתה גוגל צמצם את השפעתם ואת מקומם תפס התוכן!

 חשוב! - אינטראקציה ותוכן מתעדכן

היום הגורם המשפיע ביותר על מנועי החיפוש זו הדינמיות של התוכן באתר ומידת האינטראקציה של הגולשים באתר, ככל שגולשים יכנסו, יעברו מעמוד לעמוד, ימלאו טופס, ירשמו ויבצעו פעולות באתר - כך מנועי החיפוש יסיקו שמדובר במקום טוב שכדאי להיות בו. זו הסיבה שכדאי מאוד להשקיע בתוכן שלא רק יענה על הדרישות הטכניות, אלא ישקף אסטרטגיה ברורה, יעניין, יחדש ויניע את הגולשים לפעולה.
 

אנו בונות את האתרים שלנו במערכת דרופל המצטיינת בטכנולוגיה ידידותית למנועי חיפוש, קוד נקי ועמידה בסטנדרטים, המבטיחים תשתית טובה לקידום אורגני.
בכל אחד מהאתרים שאנו בונות תמצאו את האלמנטים הבאים:

  • אפשרות שתילת תגיות מטה (meta tags): תיאור (description) ומילות מפתח (key words).
  • כותרת (Page-title) ייחודית לכל דף.
  • היררכיה של כותרות (h1-h6).
  • התממשקות עם גוגל אנליטיקס - למעקב אחר כניסות לאתר.
  • לכל התמונות באתר אפשר להזין טקסט חלופי (תגית Alt) וכותרת (תגית Title).

לסיכום,
אל תוותרו על תשתית שמכילה את כל הפיצ'רים המאפשרים לכם קידום אורגני טוב, אבל זכרו שהמרכיב החשוב ביותר הוא איכות התוכן, תדירות העדכון שלו והאסטרטגיה הברורה העומדת מאחוריו.

אתם מוזמנים להשאיר תגובה לפוסט, נשמח לשמוע אם נהנתם לקרוא ומה עוד מעניין אתכם.

תגובות: