עיצוב האתר - תבנית מוכנה או עיצוב "תפור"? ומה באמת חשוב?

מאת: 
עינת טויזר-לומברוזו

סביר להניח, שמי שכבר נכנס לאתר שלכם ושרד את מילות הפתיחה, מחפש את מה שיש לכם ממילא להציע. המטרה שלכם, אם-כן, היא לאפשר לו ניווט קל ונוח כדי להוביל אותו אל העיקר.
עיצוב נקי, פשוט ולא מתחכם מדי, שלא שואב את תשומת הלב, תפקידו להגיש את התוכן בצורה הברורה והנעימה ביותר.
באופן כללי יש כמה אפשרויות פעולה בעניין העיצוב, שנועדו להתאים לכם, עפ"י סדר העדיפויות והתקציב העומד לרשותכם.

עיצוב תבנית

כיום קיים ברשת מאגר עצום של עיצובים קיימים, רובם במחירים סבירים ביותר, ביניהם ניתן לבחור את זה שמתאים מבחינה פונקציונאלית לאתר שלכם ומתאים מבחינה ויזואלית לתחום העיסוק ולחומרים הגראפיים שברשותכם (לוגו, תמונות).

היתרון בשיטה זו שהיא הזולה והמהירה יותר, חוסכת את כל תהליך העיצוב ומאפשרת לבחור עפ"י המוצר המוגמר. כמובן שניתן לשתול את הלוגו האישי ולשחק עם מספר פרמטרים כלליים כגון: צבעים, גודל פונט, תמונות.

עיצובים לרכישה יש המון, אפשר להתחיל כאן:

http://www.templatemonster.com/website-templates.php
http://themeforest.net/category/site-templates

 

עיצוב ייעודי או "תפור"

אם נשווה את עיצוב האתר לעיצוב שמלת כלה, אז אני מדברת עכשיו על האופציה האקסקלוסיבית בה הלקוחה שוכרת את שירותי מעצב השמלות וצועדת עמו צעד צעד מהסקיצות הראשוניות ביותר, דרך בחירת הבדים, המדידות ועד לתוצר המוגמר.

החיסרון בשיטה זו שקשה לצפות מראש כמה זמן יארך התהליך, שכן הוא תלוי בשני הצדדים ומן הסתם גם העלויות גבוהות יותר, אבל... יש אנשים או תחומים עבורם העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהאמירה ובאמצעותו מופגנת הייחודיות והיצירתיות של העסק.

תהליך עיצוב "תפור" מתחיל בפגישת קונספט בה נוכחים - 

  1. הלקוח (אתם)
  2. המעצב הגראפי 
  3. המאפיין של האתר והאחראי על פיתוחו הטכנולוגי (אנחנו)

בפגישה המעצב ירצה לשמוע מכם כמה שיותר על תחום העיסוק, על המתחרים, על הייחוד שלכם, או מה שנקרא "ההבטחה" ללקוחות שלכם ומאיתנו על המבנה הפונקציונאלי והתפקודי של האתר.

אם יש לכם חומרים גראפיים קיימים המעצב יקח אותם בחשבון.
לאחר כמה ימים תקבלו סקיצות ראשונות וכאן יתחיל שיח בין שלושת הגורמים עד שנגיע יחד לעיצוב מנצח.

גם בתהליך העיצוב ה"תפור", אסור לנו לשכוח שבאינטרנט התוכן הוא המלך והעיצוב נועד לשרת אותו ולכן חשוב לעבוד עם מעצבים בעלי ניסיון וידע בעיצוב למדיה הזו.

מה עוד משפיע על המראה של האתר?

לפעמים סקיצות של מעצב נראות כל-כך טוב שאנחנו ממש מתאהבים בהן ואז כשאנחנו רואים את האתר החי אנו חשים אכזבה קלה. מה גורם להבדל הזה?
תוכן!
כן, כן, הטיפול בתוכן יכול לעשות הבדל של שמים וארץ. וזה בידיים שלנו! 

כמה נקודות לתשומת לב כשמכינים תוכן להזנה באתר:

  1. טקסט | מאפיינים - יותר מדי גדלים, הדגשות, הטיות וקווקווים אינם תורמים לקריאה נוחה מהמסך.
    אפשר להדגיש ולעצב אך לא להתפרע. חלק מהאפשרויות פשוט חסכנו מכם בעורך הטקסט כדי לרסן התפרעות מוגזמת, אבל עדיין - האחריות לאופן הזנת התוכן בידכם.
    הקפידו על חלוקה לפסקאות, כותרות משנה וטיפול בגושי הטקסט בעת ההזנה.
  2. טקסט ארוך | טקסט קצר - אם הוקדש לתוכן מסוים עמוד שלם ולבסוף אתם מזינים שורה וחצי, העמוד יראה עלוב. גם ההיפך קורה כשבמקום "טיזר" קצר ומסקרן בעמוד הבית הזנתם את כל תולדות הקמת העסק וגילגוליו - הטקסט גולש מכל הכיוונים והעמוד כבר לא הרמוני כפי שנראה בסקיצה.
  3. כותרות - שימו לב היכן יושבת הכותרת שאתם מזינים, אם זו כותרת לתיבה בעמודה צרה הקפידו על אורך הכותרת, לפעמים ירידת שורה יוצרת חוסר איזון ויזואלי.
  4. תמונות | איכות - אחת הנקודות הרגישות ביותר. אם רכשתם עיצוב עם תמונה מקצועית ונקייה והחלפתם אותה בתמונה איכותית פחות - כל האתר יקבל מראה פחות טוב. כדאי כבר בשלב רכישת התבנית לחשוב האם החומרים הקיימים מתאימים ואם לא, לקחת בחשבון את הצורך במציאת / רכישת תמונות טובות חלופיות.
    כדאי להקפיד גם על איכות תמונות הפרופיל ותמונות המוצרים / הפרויקטים או כל תוכן ויזואלי אחר באתר.
  5. תמונות | פרופורציות - (אמרנו שזו נקודה רגישה...) כשאתם מזינים תמונות של מוצר או פרויקט, למשל, השתדלו שהתמונות תהיינה בפרופורציות דומות, שילוב של תמונות אנכיות ואופקיות עשוי לייצר רעש מיותר בעיניים.

לסיכום, נכון שהתוכן הוא המלך, אבל לעיצוב תפקיד חשוב מאוד ביצירת חוויית משתמש טובה ובהעברת המסר שלכם לגולשים, לכן - השקיעו בקבלת החלטה מושכלת בנושא העיצוב, השקיעו ביצירה של תוכן איכותי ובהזנה מוקפדת שלו לעמודי האתר.

אתם מוזמנים להשאיר תגובה לפוסט, נשמח לשמוע - האם נהנתם לקרוא ומה עוד מעניין אתכם.

תגובות: