סוגי תכנים באתר

מאת: 
עינת טויזר-לומברוזו

כחלק מתהליך אפיון האתר כדאי שנתחיל מרשימת מצאי של החומרים הקיימים ברשותנו בעסק: האם כתבנו מאמרים, כתבות או פוסטים בבלוג, האם יש לנו המלצות של לקוחות, תמונות של בית העסק, של מוצרים או פרויקטים, אולי כתבות שכתבו עלינו בעיתונות, סרטוני הדרכה ועוד.

בנוסף כדאי שנחשוב מה עדיין לא קיים אך יש באפשרותנו לאסוף ולהכין: רשימת לקוחות מרשימה ותמונות הלוגו, שאלות נפוצות שנשאלתי על-ידי לקוחות, טיפים, מתכונים או כל תוכן רלוונטי אחר.

כדי לערוך את רשימת המכולת הזו כדאי להכיר סוגים שונים של תכנים ושל אלמנטים באתרי אינטרנט, להבין מה כל אחד מהם דורש ממני וכיצד משרת את מטרת האתר שלי. הרשימה שלפניכם היא רשימה חלקית שרק מתחילה לסבר את העין:

גלריית תמונות

בגלריה המהווה קטלוג מוצרים, כדאי מאוד להשקיע בצילום מקצועי ואחיד.
אם אין באפשרותכם לאסוף את האובייקטים המצולמים, או מכל סיבה שהיא - עליכם להשתמש בתמונות הקיימות שאינן מצטיינות באיכותן ואחידותן, רצוי לא להציגן בגלריית תמונות אחת, אלא להשתמש בהן בפיזור על-פני האתר כתמונות אווירה הנותנות מושג כללי.

צריך לזכור שריבוי תמונות מכביד על האתר , ובכל מקרה יש לשמור אותן בפורמט המתאים לאינטרנט.

אודות

רצוי מאוד לכלול חלק זה בכל אתר, דווקא בסביבת האינטרנט לא כדאי להישאר אנונימי, נימה אישית ואף מעט פרטים ביוגראפיים יכולים לתרום לתחושת הביטחון והאמון של המבקרים האקראיים באתרכם.
במידה ובחברה / ארגון עובדים מספר אנשים כדאי להציג בעמוד של אנשי הצוות את כולם ע"י תמונה, שם, תפקיד, תיאור קצר ודרכים ליצירת קשר ישיר.

יצירת קשר

חלק חשוב זה של אתרכם, לעיתים מהווה את ה"פאנץ'-ליין" של הביקור באתר, זה יכול להיות עמוד עם פרטים ליצירת קשר או טופס יצירת קשר. טופס כזה יאפשר לכם לבנות מאגר של מתעניינים.

הקדישו מחשבה לגבי השאלות שמעניינות אתכם, נצלו את הטופס לקבלת כמה שיותר פרטים חשובים לגבי המתעניין כדי שתוכלו לתת לו מענה מדויק!

ספקו פרטים מלאים על מיקום העסק שלכם וכמה שיותר דרכי התקשרות, אם למיקום העסק יש חשיבות כדאי להציג מפה דינאמית שתקל על ההגעה למקום.

בלוג

בלוג הוא בעצם אסופה כרונולוגית (האחרון מופיע ראשון) של פוסטים. פוסט זהו תוכן בעל אופי אישי והזדמנות נהדרת להעביר ידע, לספר על חווייה / אירוע בתחום העיסוק, לשתף במקורות השראה ועוד. בלוג יכול להיות גם מצולם (סטילס / וידיאו) ומהווה דרך נהדרת לחדש את התוכן באתר ולייצר עניין וערך מוסף.

פורום או שאלות נפוצות

פורום נועד להיות מקום לאינטראקציה עם הגולשים, מענה לשאלות ויצירת דיונים סביב נושא האתר, אבל חשוב לזכור שפורום דורש ניהול יומיומי ומוצדק רק כאשר יש תנועה ערה באתר. להיכנס לפורום מקצועי ולגלות שהפעילות האחרונה נעשתה לפני חודש, עלול ליצור רושם רע. ההמלצה שלנו לאתרים / עסקים בתחילת הדרך שמעוניינים לתת במה לשאלות של הלקוחות היא להשתמש בטופס המיועד לשליחת שאלה ועל עמוד שאלות נפוצות בו עורך התוכן / מנהל האתר מרכז בצורה מסודרת את השאלות הנפוצות ביותר וכמובן את התשובות.

המלצות / תודות

אם יש בידכם מכתבי תודה, המלצות, כתבה בעיתון, תעודות הוקרה או כל חומר המעיד על חשיבות העשייה שלכם או על לקוחותיכם המרוצים - אל תהססו לשלבו באתר.

קישורים חיצוניים

קישורים לאתרים חיצוניים מעשירים את האתר בידע משלים, בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים ומאפשרים למבקר לקבל מושג רחב יותר בתחום האמור.
כמובן שיש לבחור את הקישורים המתאימים שיוסיפו יוקרה ועניין ולא יגרעו מאתרכם וכמובן לא להגזים במספרם.

יש עוד סוגים רבים של תכנים שאפשר וכדאי לשלב באתר, הבחירה בסוגי התכנים משתנה בין לאתר, מותאמת למטרות האתר, סוג העסק, קהלי היעד ועוד.  זהו לב תהליך האפיון של אתר אינטרנט וכדאי שתקדישו לו זמן ומחשבה.

אתם מוזמנים להציץ ברשימת סוגי התכנים שאנו מציעות במסגרת הקמת אתר מהמדף, תמצאו שם תיאור מילולי, רעיונות ודגשים לשימוש בכל אחד מהם.

אתם מוזמנים להשאיר תגובה לפוסט, נשמח לשמוע אם נהנתם לקרוא ומה עוד מעניין אתכם.

תגובות: