בלוג

"סוף מעשה במחשבה תחילה"

ככל שתגדירו טוב יותר את הצרכים שלכם כך יהיה לנו קל יותר להבין אתכם, לעצב ולבנות לכם אתר טוב ואפקטיבי.
תכנון טוב ועבודה מאורגנת חוסכים הרבה זמן וכסף בהמשך.
אז מהם השלבים בתהליך אפיון האתר?

יצא לכם פעם להגיע לאתר עם עיצוב מהמם שעורר בכם התפעלות, ואז ליפול על ניסוח גרוע או שגיאת כתיב בפיסקה הראשונה?
אני במצבים כאלו מחפשת את הריבוע הקטן עם ה- X שיגאל אותי מהמבוכה.
לעומת זאת, כשאני נתקלת באתרים שעיצובם סטנדרטי אבל הטקסט ברור, מעניין ומשכנע, אני משמיעה אנחת רווחה ומתמסרת בשמחה.

זה נשמע טריוויאלי, אך לידיעתכם, בניית אתרים רבים נתקעת או מתעכבת בשלב הטכני של איסוף החומר הכתוב והקלדתו.
לעומת זאת, כבר לא מפתיע אתכם לשמוע שלחומר הכתוב יש חשיבות מכרעת ביעילות האתר וקידומו במנועי חיפוש (הרבה יותר מהעיצוב, למשל).

כחלק מתהליך אפיון האתר כדאי שנתחיל מרשימת מצאי של החומרים הקיימים ברשותנו בעסק: האם כתבנו מאמרים, כתבות או פוסטים בבלוג, האם יש לנו המלצות של לקוחות, תמונות של בית העסק, של מוצרים או פרויקטים, אולי כתבות שכתבו עלינו בעיתונות, סרטוני הדרכה ועוד.

בנוסף כדאי שנחשוב מה עדיין לא קיים אך יש באפשרותנו לאסוף ולהכין: רשימת לקוחות מרשימה ותמונות הלוגו, שאלות נפוצות שנשאלתי על-ידי לקוחות, טיפים, מתכונים או כל תוכן רלוונטי אחר.

אז ממש כמו בחיים כדי להתחבב על מישהו באמת, קודם כל כדאי שנהיה אנחנו ולא נתאמץ מדי להיות משהו אחר, כי בסוף יעלו עלינו.
זה העיקרון של הקידום האורגני - אם האתר שלנו מעניין ויש בו תוכן איכותי ומתעדכן גוגל פשוט יאהב אותנו בלי שנתאמץ ונשקיע הון והלקוחות הפוטנציאליים שלנו ימצאו אצלנו בדיוק את מה שחיפשו.

עכשיו, כל מה שנותר, זה להכיר כמה "חוקי טבע" בעולמם של מנועי החיפוש ולהיווכח שבכולם יש הגיון טבעי ובריא.

סביר להניח, שמי שכבר נכנס לאתר שלכם ושרד את מילות הפתיחה, מחפש את מה שיש לכם ממילא להציע. המטרה שלכם, אם-כן, היא לאפשר לו ניווט קל ונוח כדי להוביל אותו אל העיקר.
עיצוב נקי, פשוט ולא מתחכם מדי, שלא שואב את תשומת הלב, תפקידו להגיש את התוכן בצורה הברורה והנעימה ביותר.
באופן כללי יש כמה אפשרויות פעולה בעניין העיצוב, שנועדו להתאים לכם, עפ"י סדר העדיפויות והתקציב העומד לרשותכם.

רכישת דומיין

הדומיין מהווה את הכתובת הייחודית של האתר שלכם (ממש כמו כתובת ביתכם - אין שתי כתובות זהות), כך זה נראה: www.yoursite.co.il
שם הדומיין - רצוי שהדומיין יהיה זהה לשם העסק, אך לא הכרחי (לעיתים שם העסק לא נראה טוב באותיות לועזיות, או ארוך מדי או תפוס), אפשרות אחר היא לבחור במילים המתארות היטב את עיסוק האתר, למשל: www.bikedeal.co.il לחנות ציוד לרוכבי אופניים.